За всеотдайната и безкористна грижа в болница „Медлайн”
Аз съм Мария Вакарелова от Асеновград. Думи на благодарност отправям към медиците от болница „Медлайн” и към фирмата за медицински транспорт „Goldenburg Medical Service”.
Първата ни среща с екип от болницата беше през 2015 год. Покойният ми съпруг, трудноподвижен и на инвалидна количка, имаше тогава варикозна язва на крака. В продължение на не малко месеци всички опити да я излекуваме, въпреки назначените ни от хирурзи терапии, бяха неуспешни. Продължавахме да търсим изход и така разбрахме за Центъра за лечение на рани в болница „Медлайн” и за хирурга д-р Веселина Кабакчиева. От регистратурата ни зарадваха с приятната новина, че тя провежда едномесечни безплатни прегледи и че не е нужно друго, освен записване на час (наскоро разбрах, че това не е изолиран случай, а нейна постоянна практика).
Отчаян и измъчен от постоянните болки, съпругът ми беше много обнадежден след прегледа при д-р Кабакчиева – искрено сърдечен и лъчезарен човек. Тя го увери, че раната ще заздравее бързо, но трябваше да бъде приет за стационарно лечение. Притеснихме се, че нямах право да остана с него като придружител, но тревогата ни се оказа неоснователна. През цялото време срещнахме неподправено, сърдечно отношение и постоянно старание обстановката и грижите за специфичните му нужди да бъдат максимално близки до домашните /до такава степен като избор на подходяща храна/.
Най-голямата ни радост обаче беше, че дългомесечната рана за десетина дни заздравя и повече не се появи благодарение на големия професионализъм и топлите грижи , положени от д-р Кабакчиева. Тя е изключително безкористна и всеотдайна в професията си. Човек с мисия, която неотменно следва, и с постоянна мисъл да помогне на колкото може повече страдащи. Не е случайно, че Бог избра нея, за да отговори на нашите молитви. Години след това тя помогна на много наши познати с подобен проблем и от други градове, като винаги се отзоваваше безотказно.
Следващият случай на безизходица в нашето семейство е свързан с COVID-19. През м. август 2022г. с майка ми се разболяхме. Тя е на 87 години, с белодробни проблеми – пневмофибрози след минали двустранни пневмонии, дългогодишна ХОББ; със сърдечно и бъбречно заболяване. Когато нейното състояние много се усложни, потърсихме Спешна помощ. В Спешното отделение в Асеновград се отнесоха с голямо внимание, на много места търсеха възможност да ни настанят в отделение, но отвсякъде им отказваха, защото по това време се приемаха само болни с усложнени пневмонии, а ние (слава Богу) все още нямахме. Върнахме се вкъщи, състоянието на майка ми постоянно се влошаваше. Поради тежка алергия устата и хранопроводът й бяха с болезнени рани и тя не можеше да приема вече нито храна, нито лекарства, нито течности. Питах навсякъде за възможност да се слагат системи вкъщи, да се лекува и храни венозно, но в Асеновград не намерих. Изпаднахме в абсурдна ситуация – не ни вземат в стационар, но и вкъщи няма кой да дойде, защото сме заразни. Майка ми се примири и ни молеше със сестра ми да я оставим да си умре.
Ще ме разбере този, който се е изправял пред безсилието да помогне на изнемогващ до крайност близък човек. Вече почти отчаяна, реших да потърся д-р Кабакчиева, която се отзова веднага. И отново, за пореден път, бяхме докоснати от човешка топлина - тогава, когато много врати бяха затворени за нас. Д-р Кабакчиева ме свърза с фирмата „Goldenburg Medical Service”, откъдето диспечерът внимателно ме разпита за състоянието на майка ми, изслуша ме без сянка на досада, любезно, търпеливо. При моята паника на многото ми въпроси вместо с резерви и студенина се отнесе с голямо съчувствие и състрадание. Успокои ме дори само с думите си и ми каза, че при богатия опит, който имат от многото случаи на ковид-боледуващи, при нас трябва да се изпрати кардиолог. И така, след много кошмарни дни пред лицето на смъртта, при нас дойде д-р Иван Сматракалев. Още при влизането му, от думите му, от усмивката му майка ми се преобрази. На всичките ни тревожни въпроси отговори така, сякаш сме отдавна познати и близки. Сложи система, назначи лечение и преди да тръгне, остави телефона си, като ни увери, че ще ни отговори, когато и да го потърсим, дори да е в почивка, както и впоследствие стана на другия ден. Освен милото отношение и професионалните грижи, впечатляващо беше и това, че получихме финансов документ за извършените услуги. Казвам „впечатляващо”, защото почти е рядкост да получиш такъв документ при каквато и да е услуга в домашни условия.
Карантината за COVID-19 изтече и за нас всичко се промени. Неизменна ще остане обаче сърдечната благодарност (за която думите винаги ще са недостатъчни) към д-р В. Кабакчиева, д-р И. Сматракалев и диспечера от фирма „Goldenburg Medical Service”. Пожелаваме им Божиите благословения да се изливат изобилно над тях, защото на Бог беше угодно чрез тяхната помощ майка ми да остане жива. Благодарни сме и на всички други лекари, които се отзоваваха според възможностите си, но за съжаление не можеха да ни осигурят денонощна грижа в тази сложна ситуация. И от все сърце се радваме, че имаме наблизо болница „Медлайн”, че Бог е дал мъдрост на собствениците, за да организират така работата, че да гарантират сигурно лечение на пациентите по всяко време и да привлекат професионалисти с топли сърца, готови да помогнат винаги, независимо дали са на работа, или в почивка. Явно за екипа на това лечебно заведение медицината е призвание, затова казват, че не правят нищо особено и просто си вършат работата.
Обикновено в болница често се сблъскваме или с хладен професионализъм, или с всевъзможни трудности от най-различен характер. Но моята благодарност от сърце и душа е за това, че всяка наша нужда винаги е била посрещана в болница „Медлайн” с уверение, че всичко възможно ще бъде направено и че няма невъзможни обстоятелства. И тези думи никога не са били напразни, защото там Бог ни срещна с хора, искрено посветили живота си на най-висшия смисъл – в полза на болните и страдащите.